|
keliautojo-kraštotyrininko
Vytenio Aleksandraičio,
pradėjusio tyrinėti
Juozo Krikštaponio-Krištaponio
biografiją
INFORMACIJA
dėl būtinybės dabar;
vykstančio karo Ukrainoje metu - nedelsiant nutraukti Didvyriui
Juozui KRIKŠTAPONIUI skirto paminklinio akmens Ukmergėje
klausimo svarstymo, nes jo biografijos
tyrime yra galimai pridaryta visa aibė grubių
ir net šokiruojančių klaidų:
Tos klaidos labai išryškėjo 2021-12-03 per
Ukmergėje vykusią konferenciją, tačiau žadėtus ir užplanuotus
konferencijų tęsinius nutraukė 2022-02-24 prasidėjęs Ukrainos
užpuolimas ir joje iki šiolei besitęsiantis karas, kuris
visuomenėje pasidarė aktualesnis nei tolimos istorijos
peripetijos. Lygiai taip pat ir man asmeniškai Ukrainoje karas
pasidarė svarbesniu; jo eigos sekimui, nes mano tėvas ir mano
močiutė yra gimę Kremenčiuge. Dėl to J. Krikštaponio biografijos
tyrimus atidėjau. Todėl nutrūko ir visų kitų suinteresuotųjų
domėjimasis paaiškėjusiais faktais, dėl kurių Lietuvos Žydų
bendruomenė ir, ypač, Ukmergės Žydų bendruomenė turėtų
gerbti J. Krikštaponį, kaip nukentėjusį nuo nacių, greičiausiai,
dėl pasipiktinimo vykdomo Holokausto. Tam požymių, labiau
įsigilinus, paaiškėjo labai daug, kuriuos čia dabar bandau
išdėstyti.
Taip, kad BANDYMAS PASINAUDOTI
VYKSTANČIO KARO SITUACIJA, manau, nėra sąžininga ir tai labai
naudinga Kremliaus čekistinės ideologijos bei rusofašistiniams
kariniams tikslams, kurių demaskavimui būtina prisiminti
Lietuvos antrosios okupacijos aplinkybes .
Visų pirma, tarp Jonavos-Ukmergės 1944 m.
liepos 12-31 d. d. Šventosios upėje žiauriausio mūšio metu,
sovietams beprasmiškai naikinant savus karius, Lietuvos
vyrų gelbėjimui nuo tokio MOBILIZACINIO GENOCIDO (kokį
praktikuoja dabar Rusija), liepos 20 d. Juozas Krikštaponis
surengė pirmąjį Partizanų sąskrydį. Kitais metais bus to įvykio
ir Lietuvos antrosios sovietinės okupacijos 80-metis. Ar ši
liepos 20 d. negali būti Lietuvos pasipriešinimo pradžios data?
Svarbiausiai, istorikams neturėtų
būti jokio pagrindo J. Krikštaponį priskirti prie
kolaboranto statuso, nes jis GESTAP-o buvo suimtas ir kelis
mėnesius kalinamas Kauno kalėjime. Dar svarbiau, jog, 2014 m.
ruoštoje istoriko Alfredo Rukšėno
pažymoje
šis faktas buvo nuslėptas ar sąmoningai, ar nemokant skaityti
istorinių dokumentų?
(Pastarojo paruoštą
pažymą
rašau kabutėse, nes joje nuslėptas buvo svarbiausias istorinio
tiriamojo objekto biografijos
faktas, apie kurį čia žemiau daugiau aprašau.) Ar ne todėl tas
faktas nuslėptas buvo, nes pagal istorinę logiką tas J.
Krikštaponio suėmimas turėjo būti lyg ir Holokausto Ukmergėje
vykdymo metu?
Nerimą kelia tai, kad vykstančio dabar karo metu Ukmergės
Pivonijos šile; Holokausto vykdymo vietoje vykdomos neaiškios
provokacijos. Ypač, yra mįslingas
Lietuvos Žydų bendruomenės tinklalapyje
su
rusofašistiniu
Z ženklu reikalavimas J. Krikštaponiui nuimti paminklą:

1
pav.:
pagrindinė LŽB
tinklalapio
straipsnio nuotrauka |
|
Įdomu, ką bendro J.
Krikštaponis turi su Ukrainos užpuolimo rusofašistiniu Z
simboliu? Po Žydų bendruomenės nuotrauką (šv.
mėlynai pabraukta autorystė) parašymo, neva, dėl
vandalų ir dėl išniekinimo galima labai paabejoti,
nes užpiešta Z raidė yra, kaip ir šviežia
(neapdulkėjusi), o žvakutės tvarkingai sudėtos ir atrodo
kaip ir uždegtos - matosi lyg ir liepsnelės bei
pilnos vaško. Tokios apdengtos stikle žvakės parafiną
turi pilnai sudeginti ir tada vėjas turėtų jas
išmėtyti-apversti. Bet jos šviežiai padėtos ant senų
lapų. Tai kaip suprasti? Prie ko čia po šia nuotrauka
kaltinimas savivaldybei, neva, dėl nesutvarkomos
aplinkos, jei nuotraukoje matome šviežiai uždegtas
žvakutes ir šviečiančios nufotografuotos?
Ar
jos šviečia, pažvelkime į
originalo raiškesnės nuotraukos fragmentą: |

2
pav.:
išdidinta nuotrauka liepsnelėms ir parafinui stiklinėse
įžiūrėti |
Kaip galima vadinti
vandalais tuos, kurie tvarkingai išdėsto žvakutes
Holokaustui atminti, ir tą šviečiančių žvakelių
išdėstymą išniekinimu vadinti? Pagal kokius
įstatymus galima savivaldybę kaltinti nesutvarkant
(nenurenkant žvakeles?), jei jos pilnos parafino? O,
gal, tos žvakelės uždegtos visai ne Holokaustui, o spec.
operacijai Ukrainoje atminti? Tai, ar ne Kremliaus
kvapelis su
Z
reikalavimu Lietuvos Didvyriui pašalinti paminklą?
Ar buvo iš karto kreiptasi į policiją - ar nuo
žvakelių paimti pirštų antspaudai?
Kodėl net žiniasklaidai nėra pranešta apie šį
politinį rusofašistinį aktą?
Kodėl, artėjant Ukrainos užpuolimo
(vasario 24 d.) metinėms, LRT
2023-02-05 straipsnyje Paminklas
žydšaudžiui Ukmergėje
šio Didvyrio ir Ukmergės savivaldybės šmeižimo tikslu
autorė
Indrė Makaraitytė parašo, neva, J. Krikštaponis
dalyvavo masinėse žydų žudynėse Lietuvoje
ir Baltarusijoje.. Kodėl LRT Tyrimų skyriaus
redaktorė nenurodo, kas ir kur tokius niekam nežinomus
tyrimus dėl Lietuvoje ... atliko? Kam LRT Tyrimų
skyriaus redaktorei mokomas atlyginimas, jeigu ji negali
ištirti, kaip J. Krikštaponis, sėdėdamas Kauno kalėjime,
sugebėjo net ir Lietuvoje žudyti? Taigi, skaitytojų
klaidinimas buvo skirtas ar ne kovo 5 d. savivaldybių
rinkimams?
1. O LŽB pirmininkė irgi ne klaidina savo
bendruomenę?
Dar gražiau Lietuvos Žydų bendruomenės (toliau LŽB)
pirmininkė Faina Kukliansky po minėtu Z raidės
straipsniu apie J. Krištaponį parašė, jog, neva, jis buvo
vienas žydų žudynių Baltarusijoje iniciatorių..
(P. S.: citatos paskutinįjį žodį paryškinau aš).
Kur ir kokiuose dokumentuose ta iniciatyva žudyti
aptikta? Šokiruojantis ir kitas LŽB pirmininkės sakinys:
J. Krikštaponio veiksmai, pasak LŽB pirmininkės, yra
nusikaltimas - tai įrodo Lietuvos gyventojų genocido ir
rezistencijos centro pateiktos pažymos. Jos -
valstybinės institucijos išduoti dokumentai, kurie
turėtų būti prilyginami juridinio fakto nustatymui,
todėl abejonių dėl šio asmens veiksmų vertinimo būti
negali. Jeigu kas nori tai paneigti, turėtų kreiptis dėl
J. Krikštaponio veiksmų į prokuratūrą, kuri turi iškelti
bylą mirusiojo žmogaus reabilitacijos tikslais.
Taigi, šokiruoja skaitytojus klaidinanti LŽB
pirmininkės citata, viską atvirkščiai teigianti, nes
jos minėtos
LGGRTC
pažymos
teiginius L. R. Generalinė prokuratūra
atmetė
raštu
2015-01-22 Nr. 17.2-829,
kaip NESANT KONKREČIŲ OBJEKTYVIŲ DUOMENŲ,
- tai ir Lietuvos Laisvės kovotųjų sąjungai Gen.
prokuratūra irgi paminėjo objektyvių
duomenų trūkumą.
Taip, kad, jeigu
LŽB nori kaltinti J. Krikštaponį, tai bendrija turėtų
kreiptis į prokuratūrą svaresniais įrodymais, nei tai
Centras pripaistė bilę ką ir, net neapskundė Gen.
prokuratūros sprendimo. Kitaip J. Krikštaponio
viešas šmeižimas (dar straipsnių pavadinimuose) -
vadinimas žydšaudžiu, ar nėra grubus LR teisės
pažeidimas ir tautinės nesantaikos kurstymas?
Juolab, F. Kukliansky citatoje matome LGGRTC pažymas
minint daugiskaitoje? Kodėl apie kitas pažymas visuomenė
nežino ir internetas (GOOGLE) jųjų nerodo? O pagrindinė
G. P. motyvacija atmesti nepagrįstus kaltimus Didvyriui
buvo minėto rašto pabaigoje tokia: |
3 pav.:
L. R. Generalinės prokuratūros atmetimo pabaiga,
kuriame istorikų įrodymai dėl Baltarusijoje
J. Krikštaponio
2015-01-22 Nr. 17.2-829 Generalinė
prokuratūra atmetė kaltinimus jam,
kaip nesant
objektyvių duomenų. |
Manau, jei
nebūtų profesionalių teisininkų-kriminologų
konstatacijos, kad Centras nepateikė objektyvių duomenų,
ir jei nebūtų minėtoje A. Rukšėno
pažymoje dėl J. Krikštaponio kaltumo tik prielaidos,
tai seniai paminklo nebūtų likę - jis būtų tik jojo
žuvimo vietoje, o mieste jojo niekas nebūtų nei statęs,
nei jo gynęs. Todėl LŽB Ukmergės savivaldybės vadovų
terorizavimas, neturint konkrečių įrodymų, kaip tai
atrodo teisinėje valstybėje?
2. Kodėl buvo slepiamas J.
Krikštaponio suėmimo faktas?
|
Svarbiausia, ukmergiečiams ir jos
savivaldybės specialistams bei vadovams,
nusimanantiems apie teisės bei vadybos
pagrindus,
minėtoje pažymoje kaltės prielaidų teiginiai
buvo nepatikimi, nes UKMERGIEČIAMS ŽINOMAS J.
KRIKŠTAPONIO SUĖMIMO FAKTAS IR JO KALINIMAS PRIE
VOKIEČIŲ. Apie tai Panevėžio krašto žymus
kraštotyrininkas Romas Kaunietis 1990 m. liepą
Šiluose (Panevėžio rajono prie Ukmergės
rajono ir gretimai Užulienio, kur gimė J.
Krikštaponis), į magnetofoninę juostą įrašė J.
Krikštaponio sesers Veronikos
Krikštaponytės-Juodienės
Atsiminimus dar ne redaguotus atsiuntė man
ir juos paskelbiau pastarojoje savo tinklalapio
kazlusporto.pusl;apiai.lt nuorodoje.
|

4. pav.:
Žymus kraštotyrininkas Romas
Kaunietis 2011-04-06
su savo išleistomis knygomis. |
Iš
tų sesers Atsiminimų pradžios kaip ir aišku, jog
J. KRIKŠTAPONIO SUĖMIMAS VYKO OKUPACIJOS
PRADŽIOJE IR JIS Baltarusijoje; kaip ir, - BŪTI
NEGALĖJO. Prašau įsitikinti: |
|

5 pav.: J.
Krikštaponio sesers Veronikos Krikštaponytės-Juodienės
dar ne redaguotų (perrašytų iš magnetofono)
Atsiminimų
pradžios fragmentas. |
|
Iš šių Juozo Krikštaponio sesers Veronikos
Atsiminimų pasakojimo pradžios apie brolio
suėmimo-kalinimo laiko matome OKUPACIJOS PRADŽIOS
laikmečio, net 10 požymių; šių:
1.
Pirmiausiai,
Juozo sesuo Veronika mini labai svarbią aplinkybę, kad
brolis nuėjo į
restoraną CIVILIŠKAI apsirengęs.
Iš šios detalės aišku, jog jis privalėjo nešioti karinę
aprangą ir ją nešiojo, o civiliškai apsirengti jam buvo
nebūdinga. Matyt, sesuo pasakojime norėjo pabrėžti, jog
jei būtų su karine apranga, būtų drausmingesnis ir į
konfliktą nebūtų įsivėlęs, arbą, į komendantūrą, o ne į
kalėjimą brolį būtų nuvežę? Todėl istoriko M. Pociaus
teiginiai, kad visa tai įvyko po demobilizacijos
(žemiau tai rodau), ar neatlaiko jokios kritikos, nes
demobilizuotieji karinių uniformų nenešioja?
2.
Be to, tada ir generolas S. Raštikis nebūtų galėjęs
nieko padėti, jei brolis būtų civilis - net generolas
nebūtų turėjęs jokios teisės rūpintis ne kariškiu, ir
vokiečiai taip lengvai civilio nebūtų, gal. atidavę?
Koks pagrindas buvo vokiečiams kaip kariškį iš kalėjimo
išleisti, yra įrodymas Lietuvos Centriniame
valstybiniame archyve (toliau LCVA) ir tai rodau žemiau
... temoje.
3.
Vėliau - po demobilizacijos paneigia ir istorinė
aplinkybė, jog lietuviams boikotuojant ėjimą į Wermachtą
ir boikotuojant SS legiono sudarymą, aštrėjo tarp
lietuvių ir vokiečių santykiai. Todėl J. Krikštaponis ar
ne būtų išvežtas į Študhofo Dievų mišką ten būtų jis
buvęs tada kartu su Jonu Noreika ir su Fainos Kukliansky
mama?
4.
Okupacijos pradžią ar ne nurodo KALĖJIME VIENOJE
KAMEROJE SU KOMUNISTAIS BUVIMAS, ir jie ne labiausiai
buvo suiminėjami tik okupacijos pradžioje? O vėliau jųjų
tikimybė ar ne būtų labai abejotina, nes pogrindinė A.
Meskupo komunistinė organizacija buvo neskaitlinga ir
...?
5.
Pati
J. Krikštaponio suėmimo aplinkybė, nurodanti, kad ne tik
restorane, bet ir šalia restorano lauke atsirado daugiau
vokiečių, jųjų gausa ar ne gali byloti, kad ir
Holokausto vykdymo dieną? Kitu laiku, ypač vėliau - po
Maskvos ir Staliningrado pralaimėjimų mažame periferijos
mieste didesnis vokiečių kiekis ar ne gali būti
abejotinu? Ką vokiečiams restoranuose ir šalia jų veikti
vėlesniame okupacijos laikotarpyje, kai Rytų fronte
pasidarė problemos?
6.
Kitame
Partizanų ryšininko tautodailininko Mykolo Dirsės
ir sesers bendrame pasakojime,
fiksuotame kraštotyrininkės Audronės Astrauskaitės,
nors dėl dviejų pasakotojų bei redagavimo pasekmių
chronologija išblaškyta - ne autentiška, bet jame
konflikto priežastimi išsiskiria kaimiečio SERMĖGOS
detalė, su kuria, matyt, kaimietis atsisėdo prie stalo.
O tai byloja jau ne vasaros periodą ir ne žiemos, nes
žiemą, gal, veiktų rūbinė ir su sermėga prie stalo, gal,
sėstis niekas neleistų? Rūbinė restorane, galėjo, gal,
neveikti tik rudenį; netikėtai atvėsus orams? Kitu laiku
rūbinės restorane neveikimas gal mažiau tikėtinas? Todėl
tokia aplinkybė gali būti irgi panašiausia į 1941 m.
rugsėjo mėnesio pabaigą ar spalio pačią tik pradžią iki
kokios 3-čios dienos, nes išvykos į Minską spalio 06 d.,
panašu, kad bataliono vadovybei buvo žinomas J.
Krikštaponio suėmimas ir tai atsispindi pačiame tos
išvykos dienos įsakyme Nr. 42. (detaliau apie tai ...
pav.)
7. Pasakojimo
pradžios chronologija, paminėjus brolio tarnystę Kaune,
Šančiuose pėstininkų pulke ir iš kart apie Vokiečių
okupacijos metą pradėjus nuo kalėjimo pasakoti tai
akivaizdu, kad į kalėjimą pateko okupacijos pradžioje ir
tas faktas labiausiai sesers atmintyje įstrigo. Jeigu
suėmimas būtų metais ar dviem vėliau, tai tada sesuo
būtų įterpusi to labai svarbaus istorinio tarpsnio kitas
detales, kurias žmonėms turėjo būt įsimintinos.
8.
SESERS TEIGINIO LOGIKA, jog brolis, grįžęs iš
kalėjimo, Namuose VISĄ vokiečių okupacijos
laikotarpį slapstėsi. ..., nurodo taip pat, kad
buvo suimtas tik okupacijos pradžioje. Panašu, jog
SLAPSTĖSI TAM, KAD NEREIKĖTŲ GRĮŽTI Į BATALIONĄ, kuris
užsiiminėjo ne tuo, kuo reikėjo ir dėl ko išvyko bei
apie tai pats generolas S. Raštikis galėjo rekomenduoti
slėptis. Be to, pagal kito pasakojimą detalę, jog brolis
iš kalėjimo sugrįžo sulysęs (išbadavęs, nes aukšto ūgio
sportininkui dvigubų porcijų kalėjimuose nieks neduoda,
o pats pasiprašė nenešti jam maisto, kad vienoje
kameroje esantys komunistai Juozo nelaikytų šnipu),
todėl J. Krikštaponis galėjo ir oficialiai susimuliuoti
organizmo išsekimą, patvirtintą paminėto šiame sesers
pasakojime draugo karo gydytojo Mikalausko pažymomis, su
kuriuo Juozas tarnavo ir Varėnoje ir su kuriuo
dezertyravo iš sovietinės Raudonosios armijos. Kuo
galima paneigti tokią prielaidą?
9.
Sesers paminėtą slapstymąsi gali patvirtinti ir J.
Krikštaponio gyventojų surašyme nedalyvavimas (kad jo
nėra surašymo sąrašuose, man paminėjo vienas LGGRTC
istorikas) ir tai ne Baltarusijoje buvimą, o minėtą
SLAPSTYMOSI faktą, gal, turi tvirtinti nedalyvavimas
surašyme? Juk, tas 1942 m. gegužės 27 d. Lietuvos
gyventojų surašymas (jis Vikipedijoje aprašytas), vyko
okupacinės valdžios iniciatyva, siekiant nustatyti
darbingos liaudies dydį. Todėl logiška, kad J.
Krikštaponis turėjo slėptis nuo surašymo, kad į kokius
prievolės darbus nepatektų, o, svarbiausia, baudos
negautų už ne grįžimą į batalioną, jį tuo tikslu
išleidus iš kalėjimo? (Čia tik mano prielaida-hipotezė,
apibendrinus LŽVA mano aptiktus naujus duomenis, apie
kuriuos žemiau)
10.
Paskutinį
10-tą Holokausto aplinkybių požymį gali byloti
neadekvati J. Krikštaponio reakcija į vokiečių pastabą
dėl kaimiečio atsisėdimo prie stalo su sermėga. Nors
daug kas su šita mano nuomone nesutinka, bet aš savo
nuomonę grindžiu PAGAL SPORTO PSICHOLOGIJOS principus,
apie kurią, kaip treneris buvęs, gerai nusimaniau. Kad
nuo Lietuvos gyventojų buvo nuslėpta, jog J.
Krikštaponis buvo labai aukšto meistriškumo sportininkas
(apie tai detaliau ...) ir jis, kaip aukšto ūgio (1 m.
90 cm) žmogus turėtų būti anatomiškai ir fiziologiškai
ramesnio būdo, kaip įprasta visiems aukštesnio ūgio
žmonėms. Be to, kaip sportininkas jis buvo ne dvikovinių
sporto šakų atstovas, kuriems būdingas kovingumo
jausmas, o individualios sporto šakos atstovas, kuriems
karščiavimosi būdai yra svetimi. Alkoholio poveikis taip
pat šiam karininkui, kaip aukšto lygio sportininkui bei
teoriškai paruoštam Fizinio lavinimo instruktoriui ta
aplinkybė turėtų būt visiškai atmestina. Juolab,
individualių sporto šakų sportininkams, skirtingai nei
pas žaidėjus, sveikai gyvensenai motyvacijos yra žymiai
didesnės, nes iš kart tai atsiliepia į rezultatą
stadione. Be to. J. Krikštaponis turėjo antrąjį aukštąjį
TEISINĮ išsilavinimą, nurodytą jo
Pakėlimo lape,
kas privalėjo leisti numatyti prieš vokietį
panaudoto fizinio veiksmo juridines pasekmes. Tuo
labiau, J. Krikštaponis turėjo Humanistinio išsiugdymo
požymius, atsispindinčius jo ranka parašytoje
Atestacijoje aspirantui. Todėl kultūringam
karininkui turėjo būti DIPLOMATIŠKUMO jausmas. Todėl į
tokią vokiečių pastabą neturėjo taip sureaguoti
privalėjo jis patarti seneliui nusiimti sermėgą. Bet,
jeigu jis to nepadarė, tai panašu, kad BUVO YPATINGA
PSICHOLOGINĖ SITUACIJA, privedusi prie FRUSTRACIJOS.
Tai galėjo būt stresinis nusivylimas vokiečiais,
kurie išvaikė Lietuvos Laikinąją vyriausybę (LLV),
sušaudė 46 Birželio sukilėlius šaulius Alytuje (tai
naujas faktas iš naujos istoriko Simono Jazavitos
knygos 218-219
psl.),
kurie galėjo būt J. Krikštaponiui, bent, žinomi, kai ten
jis tarnavo ir apie tai iš savo artimo (savo 3 mažas
dukrytes praradusio) giminaičio-generolo S. Raštikio
tai galėjo sužinoti. Galėjo jis žinoti ir apie generolo
NESĖKMINGAS DERYBAS DĖL ŽYDŲ ŽUDYNIŲ NUTRAUKIMO su
Vokietijos komendantu R. von Pohliu bei Užnugario
kariuomenė vadu K. Roquesu. Todėl J.
Krikštaponiui, varžybose ir Lietuvos čempionatuose
bendravusiam-besivaržiusiam su žydų tautybės atstovais
iš Makabi klubo, kaip teisę studijuojančiam bei
TEISINGUMO
jausmą puoselėjančiam, prasidėjusios žydų žudynės ir
Ukmergės Pivonijos šile žudynių (Holokausto) apogėjus ar
ne galėjo privesti prie tokios savęs nekontroliavimo
būsenos, kuris paprastai pasireiškia, kai sutampa daug
nepalankių čia išvardintų faktorių? |
IŠVADA: Taigi, čia visuma
visų šių 10-ties aplinkybių ar nėra įrodymu, kad tas
suėmimas ir kalinimas Kauno kalėjime turėjo būti labiau
vokiečių okupacijos pradžioje, nei vėliau?
Todėl labai keista, kad kai kurie
LGGRTC istorikai, kaip Mindaugas Miknevičius,
F.b. soc. tinklo
aistrose aplamai ignoravo J. Krikštaponio sesers
pasakojimus. Teko man pas jį, kaip specialistą
2021-07-18 kreiptis ir klausti
dėl sąlygų atlikinėti tyrimus Baltarusijoje prie
diktatoriaus A. Lukošenkos rėžimo, o taip pat dėl
J. Krikštaponio kalinimo pas nacius. Bet, deja, mane
šokiravo valstybinės įstaigos istoriko atsakymas toks:
|

6 pav.:
galima visą
Gintauto Miknevičiaus atsakymą perskaityti, kaip,
neva,
giminės
sako ne tiesą
|
Toks istoriko atsakymas šokiravo, nes
apie J. Krikštaponio
pasodinimą į Kauno kalėjimą skelbė žinią Wikiwando
enciklopedija, kurios patvirtintos žemiau
7.
pav.:
geltonai pažymėtos nuorodos; Gintauto Miknevičiaus
tarnybai priklausančiame Ypatingajame archyve. Šioji
enciklopedijos žinios detalė yra tokia: |

7. pav.: Citatą
iš Wikiwando tinklalapio galima
prasiplėsti-pasididinti |
Negi to
patvirtinančiojo J. Krikštaponio Kauno kalėjime kalinimo
fakto dokumento, tikrai, LGGRTC nematė, kas yra ne bet
kokiame, o Ypatingajame archyve? Wikiwando
paskelbtų žinių (Mykolo Dirsės liudijimo) spektre
pagal istorinę logiką, jei 1942 m.
duomenimis J. Krikštaponis priklausė antinaciniam
Tautiniam frontu, tai automatiškai pagal chronologiją
gestapu areštavimas ir kalinimas Kauno kalėjime turėjo
būti anksčiau - 1941 m., nes priklausyti
Tautiniam frontui ir tuo pačiu būti kalėjime - tai
nesuvokiama. Dar įdomiau, kad jeigu minėta Wikiwando
enciklopedija bei Vikipedija mini ir antrą-kitą
žinią, prieštaraujančią
J.
Krikštaponio buvimui Baltarusijoje
- tai jo sesers 1990 m. liepos mėnesio
liudijimą-teiginį, jog BROLIS VISĄ VOKIEČIŲ OKUPACIJOS
LAIKOTARPĮ PRALEIDO TĖVIŠKĖJE SLAPSTYDAMASIS, nes buvo
sumušęs vokietį (siekęs apginti žmogų) ir taip paminėtas
prie vokiečių jo kalinimas kalėjime, net abiejų šių
internetinių enciklopedinių tinklalapių, nurodant to
kalinimo dokumento adresą, esančio LGGRTC
priklausančiame Ypatingajame archyve, tai
šokiruoja, jog šis Centras (genocido ir rezistencijos
tyrimo) savo tinklalapio skyrelyje apie J.
Krikštaponį, smulkiai išdėstydamas jojo tarnystės
vokiečių laikotarpio pokyčius, o
suėmimo-kalinimo net visai nemini, nors saugo tą
faktą patvirtinantį dokumentą.
Juolab, dar tai tyrimo įstaigai priklausantis
darbuotojas keistai neigia esant dokumentams, kaip
matome
6
pav.:
ir tvirtinant, kad, neva, giminė sako netiesą, kad
..., nors yra kažkoks dokumentas, patvirtinantis
kalinimą. Tuo labiau, ir žymiai anksčiau, kažkur po apie
2011 metus, kai telefonu konsultavausi su šios įstaigos
istoriku, jis irgi tą patį man sakė.
Todėl tam istoriniam rebusui
išsiaiškint, teko tą:
(LYA,
f. k-21, ap. 1, b. 49, l. 199) Lietuvos
Ypatingojo archyvo
nuorodą-adresą
užsakyti tame archyve ir su dviračiu atvažiuoti į
sostinę per Baltijos kelio jubiliejų, kuris to svarbaus
mums įvykio jubiliejine akcija buvo pratęsta nuo
sostinės iki sienos su Baltarusija.
Juk, man, 1988 m. su dviračiu
teko keliauti ir palei Nerį nuo Žąslių laike masinio
Ekologinio žygio, kai jame suplevėsavo tautinių
mūsų trispalvių
ištisa jūra.
Tada žygis užsibaigė Nemuno ir Neries Santakoje su
pirmuoju sovietmetyje gausiausiu mitingu. Šio žygio
pakelyje buvo tematinės stovyklos ir paskutinioji
Guldėnų nakvynės stovyklavietėje buvo Istorijos
vakaronė, kurioje šalia mūsų trispalvės tada pirmą kartą
Lietuvoje suplevėsavo ir seniausioji Europoje gudų
balta-raudona-balta (gudiškai
БЧБ) nacionalinė vėliava.
Taip, kad mes jau turime savo tautinę vėliavą į
valstybinę vėl atvirtusią, o mūsų kaimynai dar jos
neturi, - net griežčiausiai ji uždrausta - žiauriau, nei
sovietmetyje. Tai ši aplinkybė ar nekenkia
istoriniams tyrimams, susijusiems su šia mūsų broliška
tauta? Juk, net dvi ekspedicijas dviračiu po Gudiją
buvau surengęs. Bet, jei jas tęsiu, tai ar nebūsiu joje
suimtas už tokius rašinėjimus, kaip čia dėstau?
|
Taigi atvykau į sostinę su dviračiu, kad su juo
tęsti topografinę-kartografinę ekspediciją po
Vilnijos apylinkes. Todėl su dviračiu
privažiavau ir prie buvusių
ОХРАНК-os, GESTAP-o,
NKVD ir KGB rūmų, kuriame dabar šių
okupacinių prievartos įstaigų Ypatingasis
archyvas. Prie jojo ir įsiamžinau:
Šis archyvas
labai tvarkingas, su jame saugomais dokumentais
dirbti ir juos fotografuoti yra pačios
nuostabiausios sąlygos.
8
pav.: aš prie Ypatingojo archyvo po jame
atradus J. Krikštaponio suėmimo-kalinimo
dokumentą , apie kurį informavau Lietuvos
Laisvės kovotųjų sąjungą bei kai kuriuos Seimo
narius, nusimanančius apie istoriją.
|
 |
|
Pagal minėtą
(LYA, f.
k-21, ap. 1, b. 49, l. 199) nuorodą - archyvinį aprašą
paaiškėjo, kad tai buvusio LTSR Vidaus reikalų ministro
pavaduotojo NKVD generolo-majoro Piotro Micailovičiaus
Kapralovo raštelis-ataskaita apie Juozo Krikštaponio
sunaikinimą, kuriame aprašomas pastarojo vadovaujamos
Partizanų grupės sunaikinimą, kur
P. M.
Kapralovas buvusiam Zemlando operatyvinės grupės
įgaliotam
ir
SSRS NKVD-NKGB po Lietuvos SRS
įgaliotajam
generolui-leitenantui Ivanui Maksimovičiui
Tkačenkai pabrėžė, jog Juozas Krikštaponis
(vadindamas jį
Krištaponiu) buvo GESTAP-u suimtas ir 3 mėnesius
kalinamas Kauno kalėjime:
|

9
pav.:
NKVD generolo Kapralovo raštelis, kurį galima
pasididinti. |

10 pav.:
minėto NKVD
generolo Kapralovo raštelio ištrauka, apibūdinanti
sunaikinto mūsų Partizanų vado Juozo Krikštaponio
asmenybės bruožus ir vokiečių laikais kalinimo faktą.
Šio spausdinimo raidžių šifrui pastudijuoti, galima tą
ištrauką
pasididinti. |
Atkreiptinas dėmesys, kad NKVD generolas Kapralovas,
atsiskaitinėdamas prieš jam pavaldų aukštesnįjį generolą
Tkačenką, labai keistai; prie J. Krikštaponio-Krištaponio
karinės tarnybos Lietuvos ir Raudonosios armijose
nurodytų laipsnių, pabrėžia prie vokiečių J.
Krikštaponio suėmimą GESTAP-u ir
po
trijų mėnesinio laikymo po sargyba Kauno kalėjime -
išlaisvintas (išverčiau pažodžiui, neiškraipant
rusiškosios kalbos mentaliteto.).
Todėl keista, jog jokie Lietuvos
istorikai net netyrinėjo, kuo sovietams tas J.
Krikštaponio prie vokiečių laikymas Kauno kalėjime buvo
labai svarbus kaip faktas. Keista, kad vietoje
tyrinėjimo, mūsų istorikai, aplamai, bandė nuslėpti šį
faktą, L. R. Generalinei prokuratūrai pateiktoje
minėtoje A. Rukšėno
pažymoje.
Kaip Generalinė prokuratūra būtų
sureagavusi, jei ji būtų sužinojusi, jog J. Krikštaponis
buvo dar kalinamas prie vokiečių? Ar tuo metu LGGRTC
direktorės pareigas ėjusi Terėsė Birutės Burauskaitė
žinojo apie J. Krikštaponio kalinimą ar ne? Gal ir
nuo jos buvo nuslėptas šis skundžiamojo Didvyrio
kalinimo nacių laikais faktas? Kaip galima buvo skųsti
Didvyrį, siūlant jam nuimti savanorio statusą, jei
nebuvo žinomas jojo nuo nacių nukentėjimo laikotarpis?
Jei Gen. prokuratūra būtų sužinojusi apie skundžiamojo
nukentėjimo nuo nacių faktą, tai ar ne būtų visiškai
atmestas Centro siūlymas naikinti savanorio statusą, net
ne pradėjus jo svarstyti, pareikalavus visų pirma
ištirti nuo nacių nukentėjimo aplinkybes ir jo laiką?
Tai, gal todėl
buvo nuslėptas šis nuo nacių nukentėjimo faktas, kad
nereikėtų jo tirti?
O gal istorikai-tyrėjai net nežinojo to fakto? Bet, kaip
tai atsitiko, kad minėtos internetinės
enciklopedijos žinojo net dokumentą to fakto, saugomą
Centrui priklausančiame archyve, o to archyvo
šeimininkai
nežinojo, ką patys disponuoja?
Todėl pažvelkime į tada (2014-12-19
raštu Nr.13R-300
dėl
J... K... veiklos nacių okupacijos metais)
Generalinei prokuratūrai prisegtų dokumentų sąrašo
pabaigą: |

11
pav.: LGGRTC
2014-12- pristatytų generalinei prokuratūrai dokumentų
sąrašas. Jį galima pasididinti |
Tai, tada, kaip suprasti, kai
11 pav.:
matomas istorikas
Alfredas Rukšėnas Generalinei prokuratūrai prisega |
|
|
|
|
|
|
|
|
|